Firmy ubezpieczeniowe coraz częściej nie chcą wypłacać
odszkodowań lub zmniejszają kwotę zadośćuczynienia, co osobie poszkodowanej nie
jest na rękę. Pojawienie się takiej sytuacji może nastąpić na skutek
niezastosowania się do warunków przyznawania odszkodowań lub niedostarczenia z pozoru niepotrzebnego
zaświadczenia. Jeśli jesteśmy przekonani, że ubezpieczyciel nie miał powodu
odmówić nam rekompensaty za poniesione krzywdy, to powinniśmy dochodzić swoich
praw w inny sposób.
Jednym z wyjść jest odwołanie się od przedstawionej przez
ubezpieczyciela decyzji. W stworzonym dokumencie musimy zaprezentować własne
stanowisko, uwzględnić swoje zastrzeżenia oraz odpowiednio je uargumentować,
kładąc nacisk na konkretne okoliczności w sprawie. Oprócz tego trzeba złożyć
wniosek o powtórne rozpatrzenie wniosku o przyznanie odszkodowania i ewentualnie dostarczyć brakującą dokumentację
lub ją uzupełnić kolejnymi materiałami.
W przypadku, gdy i to działanie nie przyniesie spodziewanych
rezultatów, powinniśmy skierować skargę do Rzecznika Ubezpieczonych. W
przygotowanym piśmie musimy zobrazować całą sytuację i najlepiej dołączyć do
niego pełną dokumentację, którą przekazaliśmy firmie ubezpieczeniowej, od której
domagamy się przyznania odszkodowania.
Jeszcze innym rozwiązaniem może być wniesienie skargi do Komisji Nadzoru
Finansowego lub złożenie pozwu przeciwko ubezpieczalni. Nie mniej jednak na
takie drastyczne kroki powinniśmy zdecydować się w ostateczności.
Dobrym zwyczajem przed popisaniem umowy z ubezpieczycielem jest sprawdzenie oferty danej firmy i porównaie jej z innymi. Brokerzy ubezpieczeniowi pomoga nam także uzyskać informacje odnośnie tego, czy dany ubezpieczyciel jest wiarygodny.
Dobrym zwyczajem przed popisaniem umowy z ubezpieczycielem jest sprawdzenie oferty danej firmy i porównaie jej z innymi. Brokerzy ubezpieczeniowi pomoga nam także uzyskać informacje odnośnie tego, czy dany ubezpieczyciel jest wiarygodny.